Har varit och provridit hästar...

Har varit och kollat på två hästar idag, båda varmblodstravare, 9 och 12 åriga ston. De var jätte söta, ena va 1,45 i mankhöjd vilket är väldigt litet i mina ögon fast jävlar vad biff hästen va! Såg ut som att vara minst 1,55 i mh. Den andra hästen var 1,55, väldigt smal och spinkig men det kan man lätt fixa till med massor av träning och mat.
Calle, mamma och Sandra var med och kollade på dem och sen provred jag och Sandra hästarna och de var väldigt lungna, tåliga och fina. Nu ska jag göra i ordning en budget, ett schema för att sedan se om det finns pengar och tid till att ha häst, men måste bestämma mig snabbt för vi ska lämna besked i morgon om vi ska ha dem eller inte. Kunde tyvärr inte ta bilder på hästarna eftersom ägaren va lite skum och typ inte ville det, menmen.
Vill ju då verkligen ha häst men ändå inte.. När det är 30- ute och man ska ut till hästarna, asso det känns inte så jätte lockande. Men sen på sommaren är det ju jätte mysigt att ha häst!  Och sen tar det ju massor av tid och ork att ha häst, och det är ju inte alltid som man har det. Och så ska man hinna med skolan.. Aja, får se vad jag och mamma kommer fram till. Men det vore ju super mysigt att ha häst!
När jag kom hem sen vare till stallet och mäta stalltakets höjd så det inte är för lågt. Sen gjorde vi varma mackor och varm chocklad med conjak, hehe.
I kväll kommer Sandra hit på middag och vi ska kolla på melodifestevalen. (Och för er som inte vet det så är Sandra min granne) Calle har gjort nån kyckling i ungnen som vi ska äta och så. Ska bli mys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0